Schärs Färskare Surdegsbröd

I samarbete med Buzzador
 
Har du eller någon du känner problem att hitta gott bröd som är fritt från gluten, laktos och andra innehåll? Då har du/ni hittat rätt, genom en kampanj med Buzzador fick jag chansen att testa två olika brödlimpor och lite kakor som är helt fria från gluten, vete och laktos, samt utan tillsats av mjölk och ägg. 
 
Jag är varken gluten eller laktos men det är ändå bra har jag hört att äta bröd, mat m.m. som är fritt från sånt då det tydligen är bra för magen. Vad vet jag, har bara hört talas om det. 
 
Men jag testade flerkorn och classics, måste säga att det var riktigt gott faktiskt. Smakar precis som vilket bröd som helst och luktar likadant, jag har varit med om att det ofta smakar mycket konstigare men tyckte inte alls det och var riktigt överraskad faktiskt. Kakorna tyckte jag dock inte var speciellt goda, smakade annorlunda och konstigt. 
#Glutenfritt - #Schärbuzz - #buzzador