Att fotografera fyrverkerier

De flesta fotointresserade håller nog med om att bland de svåraste att fotografera är fyrverkerier, fast egentligen är det inte så svårt ändå. Det svåra är att få en skarpbild, även om man måste ha stativ, rätt slutartid, iso, bländare m.m. Jag vet inatt stod jag där, på ronnebys gator utan ett extra objektiv och utan mitt stativ och tryckte gärnet för att få iallafall EN bra bild. Men några lyckas jag, av miljontals försök kändes det som. Jag stod och funderade precis innan vi skulle åka in till stan om jag skulle ta med mig mitt stativ och mitt andra objektiv. Funderade på om jag verkligen behövde det eller inte, jag beslöt mig iallafall att strunta i att ta med för att det skulle vara så krångligt att ta med tänkte jag. Dum jag är som inte tog med det kan jag säga er, jag ångrar det djupt. Dessutom tänkte jag inte ens på att ändra iso igår kväll, så himla knäppt av mig. Hade säkert fått fler bättre bilder då, men men. Jag är nöjd ändå med de få bilderna jag lyckades med blev bra iallafall. 
 
 
1
Linnea

Svar:Tack för kommentaren på bloggen. Jag håller med. Vita naglar är så snyggt. Det ser så fräscht ut.
Så fina bilder. Jag är en av dom som tycker att det är svårt att fota fyrverkerier, men jag är ju inte så insatt inom foto heller :)

Svar: Haha ja fast jag kan nt ha vitt nagellack för de blir bara rosa, har rosa i håret ( i topparna) och använder hair lotion varje dag i håret och när jag drar de genom håret blir naglarna inte vita längre :( höhö

Ja fyrverkerier är väldigt svårt och då är jag ganska insatt i foto :)
yohanna freakin' svensson ♥