påkörd kvinna utan tankar

HEY PEPPZ! 
 
Var ett tag sen jag la upp någonting nu, men varför blogga om man varken har nya bilder eller någonting att berätta? En blogg ska inte innehålla tråkiga inlägg, utan roliga. Ni får stå ut med att mitt liv består av att chilla i min onepiece och inte gör ett skit om dagarna mer än att spela i stort sätt. YAY inga roliga inlägg då inte, boring.
 
Kan berätta en sak iallafall, höll på att köra på en kvinna idag. Suck, blir så trött på folk ibland. Kör i max 20 km/h och på min vänster sida lite längre fram är det en kvinna som hoppar ut ur bilen och har ryggen mot mig, jag fortsätter köra på ettans växel väldigt sakta och för att vara berädd med foten på bromsen. PRECIS när jag är brevid henne, så går hon ut. OCH JAG, jag tvärnitar och får mamma brevid mig livrädd medans jag sitter och bara glor på kvinnan som precis höll på att bli påkörd, jamen det är ju egentligen inte mitt fel. Hon får skylla sig själv om hon är dum att inte kolla sig för innan hon går ut på vägen, jag var snäll. Jag bromsade, vill ju inte få blodfläkar på mammas nytvättade bil ;) *HOPPAS ALLA FÖRSTÅR IRONIN* Iallafall, kvinnan ser livrädd ut och förhoppningsvis tänker sig för nästa gång, för nästa bilförare kanske kör i 30/40 km/h som de flesta gör där och inte ser att du kvinna, kanske är dum nog att göra som du precis gjorde och ha foten på bromsen ifall ifall. 
 
Känner mig sjukt irriterad på kvinnan faktiskt, hade jag kört på henne hade det varit mitt fel. Fasten det är hennes fel att hon inte ser sig för och dessutom tänker korsa en bilbana och inte övergångsstället 3 meter bort. Men men, så länge hon inte gör om det framför mig, är jag glad! 
 
Jag saknar sommaren, snälla. GE MIG VÄRME!
 
 
3
Anonym

gimme the cookie

ɑ n n i k ɑ

Så fin bild!

Svar: taaack : )
yohanna freakin' svensson ♥

Bambi

me like cookies :P

Nä men jag tycker det är extremt frustrerande när folk inte tänker sig för. Visst hade kvinnan blivit skadad om du inte hunnit bromsa - men ni hade ju inte heller varit helt fria från skada. Traumatiska händelser sätter ju sina spår i alla inblandade.

Tur att du var snabb på bromsen i alla fall. Som du skrev - hoppas hon tänker efter nästa gång.

Svar: jaa, och jag var ju även berädd ifall hon nu skulle vara så klantig som hon var och bara gå rakt ut. Dessutom körde jag extra sakta just för att jag vill inte få skulden ifall något hade hänt henne vilket jag förmodligen hade fått. jag menar, jag kör fortfarande på min prövotid. Dåligt att utmana öden i onödan ;D
yohanna freakin' svensson ♥