Redigerings tips

Ni minns min före och efter bild på jordgubben igår va som ni hittar här? :D 
Jag fick en fråga om jag inte kunde visa hur man gjorde den redigeringen, och det är självklart jag kan visa ! :D
 
1. Öppna bilden ni vill använda er utav
2. Går in på kurvor och så kommer en liten ruta upp, där väljer ni röd istället för RGB.
3. Sen flyttar ni så det det blir två punkter precis som jag har gjort på bilden.
4. Sen ändrar ni till grön och gör samma sak där.
5. Sen när det kommer till blått som ni då ska ändra till, så drar ni upp punkterna lite och ner på den andra sidan. Så har ni den redigeringen jag brukar göra när det är ngn sån redigering. 
Väldigt enkelt och bra :) kan kan alltid prova er fram och göra lite som ni tycker :)
 
1
Liinn ♥

Superfin redigering :D

Svar: tack så mkt, vad glad jag blir! :D
yohanna freakin' svensson ♥